çiçek2

12 Aralık 2012 Çarşamba

TİRAMİSU

tiramisu

eşimin doğum gününde tiramisu oldu sana yaş pasta :) zati eşim bunu çok sever..mumlara anlam veremeyenler varsa topluca duran 4 mumun her biri 10 yıl tam karşılarındaki 3 mum 1 er yılı temsil etti hahaaaaa şimdi çok komik geldiler bana yaaa tabur komutanı gibiler yaaa...
bunu ise başka gün yapmıştım ama ne ilginçtir ki o gün evde küçük çocuk vardı ve bilirsiniz çocuklar bu tür pastalara hep doğumgünü pastası muamelesi yaparlar.Bizim zavallı tiramisu yine özünü kaybetti :D
Veee harika bir tat..
Malzemeler:
*3 lü hazır kek kullandım ben ama kendi pandispanyanızla dahada leziz oluyor.Bir ara kendi pişirdiğim pandispanyaları eklerim.(sade kek)
*3 yemek kaşığı şeker
*3 yemek kaşığı un
*1 yumurta
*2 su bardağı süt
*1 paket labne peynir
*2 tatlı kaşığı sade necafe
*1 çay bardağı kadar sıcak su
*kakao

Yapılışı:
sıcak suda kahve eritilir ve keklerin her birinin üstü kahveli suyla azar azar ıslatılır.Tencereye un, şeker, yumurta,süt koyulup karıştırılır ve kısık ateşte muhallebi kıvamına gelene dek pişirilir.Ocaktan alınıp ılınan muhallebiye labne peynir koyulup iyice çırpılır.Düz bir tabağa koyulan kekin üzerine muhallebi sürülür aynı işlem öbür katlarada uygulanır.En üste sürülen muhallebiden sonra küçük bir elekle bolca kakao dökülür.Ben kakao kullandım isterseniz kahve veya kakao-kahve karışımı da koyabilirsiniz.Mutlu günleriniz için pastalar bahaneniz olsun...





Hiç yorum yok: