çiçek2

15 Aralık 2012 Cumartesi

kahvaltılık ezme

KAHVALTILIK EZME

 
 
 
Yaz sonu yaptığım kahvaltılık biber ve domates ezmesini  konserve yapıp saklamıştım.Şimdilerde bizede misafirlerimede afiyet olıyor..

10 kg. kırmızı biber
2 kg. domates

içini ayıkladığım biberlerin içini dışını bir güzel yıkadım. Kaynayan suya atarak iyice haşladım süzgece çıkarttığım biberleri , yıkanmış kabukları soyulmuş domateslerle zevkinize göre sarmısak ama çokça koyun daha lezzetli oluyor, birlikte robotta incecik yaptım(ben bu sefer biberlerin kabuklarını soymadım gerekte yok zaten ) Püre haline gelen karışımı kocaman bir tencereye koydum orta ateşte suyu epey bi kaybolana kadar pişirdim.Sıvıyağını,tuzunu, acısını (ben kırmızıbiber, çemenotunu, karabiberini, kimyonunu , bolca koydum).İsterseniz yerken cevizde serpiştirebilirsiniz.ALLAH başka acı vermesin   :)

Hiç yorum yok: