çiçek2

2 Aralık 2012 Pazar


ailemle paylaştığım bir masa tek tek neler var bakalım;

Bohça böreği:
5 adet yufka ( ben hazır kullandım)
peynir veya kıyma veya patates
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 çay bardağı yoğurt
2 yumurta- birinin sarısı üzerlerine

Yapılışı:
Bir kapta sıvı yağ, yoğurt ve yumurtayı çırpalım,1 yufkayı serelim üzerine  bu karışımdan bolca heryeri tamamen bulanacak şekilde sürelim.Sonra yufkayı kaldırmadan sağ, sol kenarları ortada buluturup aynı karışımı tekrar sürelim.Üst alt taraflarada aynı işlemi yapalım böylece zarf çeklinde bir karemiz olur.Kareyi dörde bölüp ortasına istenilen harç koyulup ters çevirilip yağlanmış veya yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Her yufkaya aynısı yapılarak 20 bohça börek elde edilir. üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, susam dökülüp 200 derece fırında pişirilir. Ağzınızın tadı bozulması afiyet olsun...

Not:Kıymalı iç malzemenin yapılışı;
       300-400 gr. kıyma valla benim elimin ayarı yoktur yarım kilo koyup geri kalanını afiyetle yerim :) kendi suyuyla pişer suyunu çeker,1 adet büyük soğan çok küçük doğranır 1 kaşık tereyağıda eklenir kavrulur sonra 2 adet küçük doğranmış yeşil biber ve 1 adet yine küçük doğranmış domatesle pişirilir.1 tatlı kaşığı dolusu domates salçası ilave edilir, ben biraz biber salçasıda koyuyorum.Tuz ve karabiberle pişirilir...
öyle kabarıyorlar ki...
Merinin uyduruk milföyleri

milföy hamurları ikiye bölünür, içine sütlü bir çikolata tableti konulur, kenarları bastırılarak kapatılıp tepsiye dizilir.180 derecede çok kızartmadan pişirilir. Pişen milföylere çikolata sosu dökülür, kavrulmuş fındık veya yeşil fıstıkla servis edilir..



Hiç yorum yok: