çiçek2

27 Ocak 2013 Pazar

haşhaşlı şerbetli tatlı

Malzemeler
3 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı irmik
2 yemek kaşığı haşhaş
1,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
     
 
 
 
şurup için
3 su bardağı şeker
3 su bardağı su
çeyrek limon
üçte bir çay kaşığı tuz
 
 
 
 
yumurta ve şekeri iyice çırpın
yağ, yoğurt,haşhaş,irmiğide ekleyip karıştırın.
un vanilya ve kabartma kabartma tozunuda katıp karıştırın.
Yağlanmış tepsiye döküp 200 dereceye ayarlanmış soğuk fırına sürün
tamamen kabarıp, kızarmaya başlayınca ısıyı 180 dereceye düşürün.
Tatlının üzeri nar gibi kızarana kadar pişirin
tatlı soğurken,şeker ve suyu bir tencereye koyun, limonu ilave edin ve altını yakın.Şeker eriyene kadar karıştırın.Tuzunu atın.30 dakika kaynayan şurubu ocaktan alıp soğuk tatlının üzerine dökün.Ben döktükten sonra bıçakla bir kaç yerden batırdım..ilham kaynağım için buyrun
 
 

Milföyle Kolay Börek

 
 
 
 
 
trabzon simidi çay eşliğinde sunuldu efenim..
 
 

4 yorum:

Unknown dedi ki...

haşhaşlı tatlıyı çok sık yapıyorum bende,nefiss oluyor,elinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

şu haşhaşı bir türlü sevemedim ama tatlı çok leziz görünüyor ellerinize saglık :)

Adsız dedi ki...

Deneyecegim beceremezsem neden uzaktasin diye cingar cikartmaya gelirimm:))))

meri dedi ki...

melike çok güldüm oluyor yaa hiç cıngar çıkartma sen :D... Uğur böceği teşekkürler...Limoni haşhaşsız yap arkadaşım .. yorumlarınıza teşekkürler..