çiçek2

1 Şubat 2015 Pazar

evde ekmek yapımı ve balık ekşili



Palamut ekşili
    2 adet orta boy palamut
    2 adet soğan
2 adet yeşil biber (acı-tatlı size kalmış)
maydanoz 
isterseniz defne yaprağı 2 adet
tuz
az kırmızı biber
limon
sıvıyağ

ben soğanı biraz soteleyip öyle koydum
fırına dayanıklı cam tepsinin altına soğanları üzerine dilimlenmiş balıkları, biberleri vs. koyup 200 derece fırında 20 dk falan pişiriyorum. Bu kadar..



evde ekmek kalmamış aaa dünyanın sonu ben ekmeksiz lokma yutamam :) tabi bi kaşık yemek bi parça ekmek, bi yudum su..


eşimi hiiiç rahatsız etmedim, hiiç mızıldamadım, sessiz sedasız yoğurdum hamuru 


EKMEK YAPIMI
efenim öncelikle 1 paket insent maya ılık yarım bardak suda köpürtülür
ben 2 kase tam buğday
3 kase beyaz un kullandım ama siz hepsini beyaz undan da kullanabilirsiniz.
unun içine 1,5 yemek kaşığı tuz ve kabarmış mayayı döküp ılık suyla hafif ele yapışacak hamur yapın
tepsiyi sıvıyağla  biraz yağlayın ve hamuru direk tepsiye koyup aşağıdaki gibi mayalanmasını bekleyin. 180 d. fırında kızarana dek pişirin.
ALLAH ağzınızın tadını bozmasın.
Komşulara da bi parça vermeyi unutmayın, bereketi bundan olucaktır..



veee yemek zamanı süpriizz..


5 yorum:

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerinize sağlık bende bugün torik balığı yaptım…
Karadenizli olunca balıksız asla olmaz…
Ekmek nefissss olmuş …
Afiyetler olsun size…
Sevgiler…

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ellerinize sağlık.Katkısız, gönül rahatlığı ile yenilebilecek bir ekmek olmuş...

deeptone dedi ki...

aman allah bu neeeeee oleeeey bi denerim :)

reyhane dedi ki...

Öyle güzel görünüyorlar ki

Adsız dedi ki...

Ben de son zamanlarda (2-3 ay kadar) ekmeği hep evde yapıyorum. Katkı maddelerinden şüpheleniyorum. Haram olan bazı maddeler kullanıldığı söylentisi var.


Hep duyardık, okurduk kitaplardan veli kişilerin ekmeklerini hep kendilerinin yaptığını. Bırakın haram malzemeler kullandıklarını; abdestsiz veya sinirli kişinin yaptığı yemekleri bile yemediklerini.