çiçek2

4 Ocak 2014 Cumartesi

en güzel pizza


PİZZA
500 gr. un (ben göz kararı yaptım 3 -3,5 su b. kadar)
250 ml (1-1,5 Su b.) ılık su
1 paket instant maya
2 kaşık sıvı yağ
1 tatlı k. tuz
1 tatlı k. şeker
 üzerine
2-3 domates
1 kaşık salça
1 kaşık sıvı yağ
1 kaşık kekik
biber, mısır, zeytin, sucuk
kaşar p. rendesi
Yapılışı
*un,tuz,şeker,maya,sıvıyağ,ılık su ile hamur yapılır kabarması için bekletilir.
*rendelenmiş domatesleri, salçayı, sıvı yağı,az tuzu,kekiği karıştırın, zeytini, biberleri hazırlayın, kaşarı rendeleyin.
*Yağlanmış tepsiye kabarmış hamuru elinizle iyice yayın. Üzerine domatesli sosu dökün ve yayın sonra kaşar hariç diğer malzemeleri koyun en son kaşar serpiştirip önceden ısıtılmış 200 d.fırında pişirin.

Ben yanına kısır yapıp bir öğün olarak geçiştirdim. 





Her zaman o kadar maharetli olamıyorum doğrusu bu sabah olduğu gibi ct. kahvaltısına hazır kıymalı pide alıveriyorum oysa akşam hamur mayalayabilir sabah kendim temiz temiz yapabilirdim (laf olsun diye söylüyorum cuma akşamı işten pili bitmiş eve gelip aşağıda gördüğünüz sigara böreklerini sarıp ki yufkaları almış bulundum 10 tanecik bide hamur mu yoğurucam boşverin şekerler :p ) 



Şükürler olsun ALLAH a ALLAH bereketini versin. Tüm ihtiyaçlılara, açlara, açıkta kalanlara, muhtaçlara merhamet etsin AMİİN.. Dilerim güzel hafta sonlarınız olur. Ben de sevgiliyi kandırabilirsem yarın pazar gezmesi yapabilirim :) 

12 yorum:

tatlı sefam dedi ki...

calışan bayan
olunca her seye yetışemezsın tabıkı sgara boreklerı ne kadar duzgun sarmıssın elıne sağlık

Asyadan Esintiler dedi ki...

oh oh iştahım geldi valla.Ellerine sağlık.

Banuca dedi ki...

Bak yaaa... geldiğim sayfaya bak... pizalar kısırlar börekler... :)))
Koyma şunları canım çekiyor bak gelmeyeceğim bi daha haaa... :))))
Bir yastıkta nice senelere canımcım, hamarat arkadaşım :)

Adsız dedi ki...

Arasıra ben de yaparım pizza. Genelde tepsiye döşemek suretiyle yapıyordum ama son zamanlarda küçük yuvarlaklar şeklinde yapıyorum. Böylece ortadan bir kere kesmek yeterli oluyor.

birincisin dedi ki...

Sigara böreklerini çok güzel sarmışsın,hamarat arkadaşım.Ellerine sağlık pizzada nefis görünüyor,afiyet olsun.Selamlar:))

MAVİANNE dedi ki...

of of offf bu ne güzellik
bayıldım ağzım sulandı ellerine sağlık
Allah bereket versin canım
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım..
ev yapımı olan herşey guzeldır..
afiyetle..

bircanın renkli dünyası dedi ki...

ellerine sağlık bayıldım :D

marifet ellerimizde dedi ki...

ellerine sağlık canım benim...yine süper hersey

TATESAL dedi ki...

Gerçekten zor işler bize göre değil zaten çok yoruluyoruz ama sen en güzelini yapıyorsun her zaman lezzetler 10 numara...pide enfes görünüyor ama ben kısırı alayım olur mu?

Ahşap zamanı dedi ki...

ellerinize sağlık harika yapmışsınız sağlıklı mutlu yıllar dilerim...

LeylaK dedi ki...

en güzeli evde yapılanı tabii Meryem :)