çiçek2

6 Eylül 2013 Cuma

kuşun 3 öğüdü

Adamın birisi hile ile tuzağına bir kuş düşürmüş. Kuş ona demiş ki:
Ey ulu kişi! Sen şimdiye kadar birçok deve kurban ettin, birçok öküz, koyun yedin! Dünyada onlarla doymadın da, benimle mi doyacaksın? Benim bir lokmacık etim, ne karın doyurur, ne de bir derde deva olur. Eğer beni bırakırsan sana üç mühim öğüt veririm...

Birincisini elinde iken, ikincisini şu duvarın üzerinde, üçüncüsünü de ağacın dalına konduğumda.
-Bu üç öğütle bahtın iyileşir, rahat edersin. Ne dersin ha?
-Tamam.
-Bak birincisini söylüyorum:
“Olmayacak söze; kim söylerse söylesin, inanma! ”
Adamın aklı yatmış kuşun bilgeliğine.
-İkincisi ne? diye sormuş.

Gevşetilen parmakların arasından, pırrr diye uçan kuş, duvarın üzerine konup demiş ki:

“Geçmiş, gitmiş şeye üzülme… Fırsatı kaçırdın diye dövünme!
Bak beni bıraktın ama şu küçücük bedenimde değerine paha biçilemeyecek ellişer gramlık iki tane inci vardı. Sana da, oğullarına da yeterdi de artardı bile! O inci senin hakkındı! Fakat kısmetin değilmiş kaçırdın… Dünyada bir eşi bulunmayacak kadar kıymetli ve emsalsiz idi…”
İnci sözünü duyar duymaz, tamahkâr, eyvah diyerek dövünmeye başlar.
Kuş :

Sana geçmiş, gitmiş şeye üzülme, gam yeme diye nasihat etmedim mi?

Mademki, geçip gitti… Neden üzülürsün?
Sen; ya benim öğüdümü anlamadın yahut da sağırsın! Oysa, ben kendim elli gram gelmem ki zaten, içimde yüz gramlık inci nasıl bulunabilir?
Adam bu söz üzerine kendine gelerek;
Haydi, demiş… O üçüncü öğüdünü söylemeyecek misin?
Kuş :
Ahmağa nasihat kâr etmez.

Allah için, o ikisini tuttun da üçüncüsünü mü istiyorsun? Bilgisiz ve ahmak kişiye öğüt vermek, çorak yere tohum saçmaktır. Açgözlülük insanı kör ve sağır eder. Hakikati görmeye mani olur..!


(MESNEVİ’DEN)

7 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

Doğru söze ne denir :)
çok hoşsun

Adsız dedi ki...

Arkadaşım Allah razı olsun Mesnevinin dersleri çok hikmetli oluyor. Rabbim bizlere de bu hikmetler okuyup nasiplenmek nasip etsin!

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok iyimiş.2 maddeyi benim de dinlemem lazım ama pek yapamıyorum.

tatlı sefam dedi ki...

aynen yazdığı gıbı sevgıler

Defne Soysal dedi ki...

Harika. olmuşla ölmüşe çare yok benim düsturumdur.Sonuncu madde ise süper

Necla Şölen dedi ki...

Ne güzel bir hikaye:=)
Blogunuzu takibe aldım bana da beklerim, sevgilerle..

Serpil dedi ki...

Kıssadan hisse çıkarabilene.. Eyvallah güzeldi ;)