çiçek2

30 Mayıs 2013 Perşembe

Nar ağacı



Yazar Nazan BEKİROĞLU aynı memlekette yaşıyormuşumda haberim yokmuş tez zamanda tanışmak hatta beynimde resmini çektim tez zamanda karşılaşmak dileğiyle... Bu kadar edebi , akıcı, ayrıntılı, bilgi verici, merak ettirici, kaliteli bir kitap okumamıştım yakın zamanda . Daha doğrusu okumaktayım.Hemen sitesini buldum http://www.naragaci.com/  ... Yazar olmak öyle kolay değil kadın bir kaç ülke gezmiş sırf bu kitap için araştırmış menşeini bulmuş siteye bakın derim..



Haa yazar olmak kolay değil ama okuyucu olmakta hiç kolay değil. Bazen keşke kitap sevmeseydim diyorum.! Yo yo parası değil ama tabi bunun da sorun olduğu zamanlar oluyordur benim derdim ufkun genişledikçe konuşacak kimse bulamıyorsun. Kitap sevmeyenle tartışamazsın, o hazzı anlatamazsın. veee çok geniş hayallerin olur adeta her okuduğun kitapta o kitabın karakterlerinden olursun. Böyle olunca gerçek hayata geçiş yapamıyorsun kimse seni anlayamıyor, duygusal falan filan oluyorsun. En yakınınla bile tartışamıyorsun kelimelerin saçma olduğunu sığınacak şeyin kitaplar olduğunu düşünüyorsun.(bi de ibadeti de sığınılacak yer olarak görüyorum. Üzgünken hatta sevinçliyken kollarını açmış seni bekleyen seccaden ).. Hal böyle olunca ben buraların kadını değilim diyorsun (kibirden değil asla) taşrada açan gül gibi şaşkın, yalnız, kalbolmuş, tehlikelere açık...öyle...
Bu huyumu da hiç sevmiyorum tam yazının gelişme bölümündeyken tak kesiveriyorum yine çoşmaktan korkup beynimdeki kaleme dökülmemiş makalelere, şiirlere, romanlara ekliyorum :)

29 Mayıs 2013 Çarşamba

Çileğin faydaları



* Kanı temizleyici özelliği vardır.
* Diş etlerini güçlendirir.
* Ağız kokusunu giderir.
* Sakinleştirici etkisiyle, tansiyonu düşürmeyi de sağlar.
* Ateşi düşürücüdür.
* Romatizma ve karaciğer hastalıklarına iyi gelir.
* Cildi nemlendirir, tazelik ve güzellik verir.
* Üre asidi ve ürat tuzları birikintilerini, vücutta birikmiş zehirli maddeleri de dışarı atar.
* Ayrıca çilekte diğer meyvelerde bulunmayan salisilik asit vardır. Bu romatizma ilacının esas maddesidir. Romatizma, eklem iltihabı (Artrit,) eklemlerde ürat birikmesi (guthastalığı),damar sertliği, böbrekte kum taş teşekkülü gibi rahatsızlıkları önler varsa zamanla bunların geçmesini sağlar.
*Aynı zamanda çok iyi bir antioksidan olan çilek, bağışıklık sisteminin düzenli çalışmasında da faydalı olur.
* Bağırsak kurtlarını dökülmesine yardımcı olur.
* İdrar söktürücü özelliği vardır.
* Zararlı maddelerin vücuttan atılmasını sağlar.
* Şeker hastaları da çok rahatlıkla tüketebilir


bi de fırsat bulup reçelini yapsam zamanı geçmeden :)

26 Mayıs 2013 Pazar

bir babanın kızına vasiyeti




   Seâdet-i Ebediyye kitabında buyuruluyor ki:"Kızım! Bir genç kızın, kendi başına, aklı ve idraki ile iffetini muhafaza etmesi güçtür. Eğer kız, biraz da güzelse, hatıra ve hayale gelmeyen tehlikelerle çevrilmiş demektir. Bu tehlike, mektepte, yollarda, otobüste, komşularda, hatta evinin içinde yakasını bırakmaz. İşte bunun içindir ki, bir genç kızı kontrolsüz, korumasız bırakmak asla uygun değildir. Ev içinde anne kontrolü, ev dışında baba kontrolü onları, koruyucu melek gibi takip etmelidir.

   Kızım! Belki babanın ömrü, seni korumaya kifayet etmeyecektir. Annen, belki seni her yerde, her zaman takip edemeyecektir.Bu takdirde, sen  sahipsiz olarak, ahlâksızların elinde bir oyuncak mı olacaksın? Seni evvela Allahü teâlanın büyüklüğüne ve O'nun himayesine emanet ederim. Ondan sonra da, yine Allahü teâlanın sana verdiği aklını kullanarak, bu tehlikelere düşmemeye çalışmanı sana tavsiye ederim.
    Kızım! Öyle bir zamanda, öyle bir mekânda yaşayacaksın ki, herkesten, her yerde sana  zarar gelebilir. Bu zarar, senin parana, puluna değil, iffet, şeref ve haysiyyetinedir. Paraya olan zarar telafi edilebilir. Manevi zarar, yerine konamaz. Cemiyet içinde öyle ahlâksızlar vardır ki, bunların içinde genç kadın ve kız için şerefi ile yaşamak güç olur. Eğer sen de, kadınlık duygusunun tesiri altında kalır ve kendine hakim olamazsan, iffetsizliğin ve ahlâksızlığın çukuruna düşersin. Bu çukura düşenlerden kurtulabilen azdır.
    Kızım! Sen de, herkes gibi, evlenebilirsin. Ahlâk güzel olduktan sonra evlenmemek için, hiçbir sebep yoktur.Evlenmeden evvel, flört yapmaya asla heves etme! Bu tecrübe mutlak tehlikedir.İffeti muhafaza için çare, iffeti zedeleyecek her yerden uzaklaşmaktır. Eğlence ismi altındaki davranışlar, genç kızı veya kadını elde etmek için birer tuzaktır. Bunun tuzak olduğuna inanmayanın, tuzağın içine düştükten sonra, aklı başına gelir, ama  iş işten geçmiştir. O tuzaktan kurtulan pek azdır veya yoktur.
    Kızım! İffet, bir kızın, bir kadının, değeri milyonlar elde eden, bir mücevheridir. Bu mücevheri ele geçirmek için, Allahü teâladan korkmayan her erkek bütün şeytanlığını kullanır. Ele geçirdikten sonra, artık o, mücevherlikten çıkmış, âdi bir taş olmuştur ve sokağa atılıverir.Bu alışverişte, erkek, bir nâmus hırsızı, kadın ise, mücevherini çaldırmış bir zavallıdır..."
    Bir evlâdı Cehennem ateşinden korumak, dünya ateşinden korumaktan daha mühimdir. Bu da, imanı, farzları, haramları öğretmek, ibadete alıştırmak ve ahlâksız arkadaşlardan korumakla olur.

                                                                                                              Osman ÜNLÜ



         Kızım ve oğlumun yeni aldıkları ayakkabılara bakarken eşimle benim ayaklarımdan büyük ayakları olduklarını, ne zaman büyüdüklerini, artık çocuk olmadıklarını, hayatı, ahireti ciddiye almaları gerektiğini düşündüm ve takvim yaprağında okuduğum bu yazı cuk oturdu diye sizlerle paylaşmak istedim ..


Allah hepimizin evlatlarına merhamet etsin... Amin...

24 Mayıs 2013 Cuma

Cumanız mübarek olsun



"Yeri yayıp uzatan ve orada dağlar ve ırmaklar yapan, meyvelerin hepsinden oraya çift çift yaratan, geceyi gündüze büründürüp duran O'dur. Şüphesiz ki bunda, düşünecek bir topluluk için deliller vardır."

                                                                                                    RA'D SÛRESİ 3. AYET


23 Mayıs 2013 Perşembe

içimden geldi ;)



Tatlı dil, üslup insanı görmeden de sevdirir. Blog yazmaya başlamadan iyi bir okuyucuydum insanların duyguları yazılarına, güzel görüşleri resimlerine yansıyordu.O kadar hoşuma gidiyor ki  onları tanıyor yıllarca evlerinde, ruhlarında dolaşmış gibi hissediyordum.Sonunda ben de komşuları olayım dedim. Kimileri hemen kucak açtı tanıştı, hoşgeldine geldi. Evlerine konuk etti. Kimilerine hep ben gittim onlar bana gelmeyerek aslında seninle görüşmek istemiyorum mesajını verdi ki olabilir. Öyle konuları paylaşıldı ki en yakınına anlatamadığını onlarla konuştuk. Dertleri derdim oldu, hayat hikayeleriyle gecelerimi meşgul ettiler sabahı zor bekledim , sonrasında ne yaptı acaba dedim. Her gün görmezsem merak ettiklerim var mesela ama sivri dilli, görgüsüzce yorum yapanlarda var. Tatlı dilli görünüp aslında kalbimi sızlatanlarda oldu gerçi bir kaç yorumu geçmemiştir ve asla kötü bir şey denmemiştir ama ben görmesemde üslubundan anlıyorum. 
Demem o ki kişi kendini belli eder ne yaparsa yapsın kişilik saklanmıyor. Ben çemkirmeyi sevmem hep dünya bir küçük mola diye düşünürüm az sabret otobüs hareket edicek derim. Çok şükür hayatımda kimsenin ahını almadım ama ahımı alanlarında Rabbim bu dünyada cezalarını bana gösterdi. 
Kalplerimizi şeytandan korumak için önce ALLAH a sonra onun yarattıklarına sevgimiz olmalı..
Gülümsemeniz dileğiyle...



20 Mayıs 2013 Pazartesi

19 Mayıs 2013 Pazar

batum gezisi






veee gezimiz başlıyooor


1,5 saat sonra küçük mola






çok bir şeyler yazamıyorum bunları ayarlayanakadar canım çıktı



huzurcuğumun huzuru




keyifler yerinde



canım ülkeme  elveda




çocuklar gibiydik : )


gürcistan tarafı


ahanda ülke dışına çıktım


burda mutlu görünmemize bakmayın bi sürü kuyruk bekledik. Kameraya bile gülmsedik(gürcülerin tarafında) ha bide gücülerde hiç saygı yok araya kaynak olmayı pek seviyorlar ama sadide ve huzur sağolsun izin vermediler..


huzur ve tatlı ablaları


çılgın kızlar batumda


vee batum yollarında





135 TL mi onların parasına çevirdim ( onların dediği gibi lara , kaç lara epey bi espiri konusu oldu)


kaleye geldik


verimli geniiş düzlükler ve kale surları



meryem ve saz arkadaşları gayet enerjik bakalım günün sonunda da böyle mi olacaklar ?


asil kadın ablam :)










müze bekçisi Nuriş :)











ıslak mendil bağlanmış dilek ağacı

















müzenin içi hiçte esrarengiz değil bizimkiler bi basar











birazımız







çoruh


çoruh baradan sonra ıslah olmuş ve buradan denize dökülüyor


vee gürcistanda diş hekimliği okuyan rehberimiz Ezgi




şimdi dikkat edin apartmanlar Sovyetlerden kalma ve o kadar eski ki..


buranın zengini çok zengin, fakiri çok fakir. Yani ortası yok böyle olunca tezatlıkları görebiliyorsunuz..

















kızlar muhteşem ama ...


böyleleri de var



haa burda devlet arabalardan vergi almıyormuş dolayısıyla araba ucuz, benzin sudan ucuz yani evler ne kadar kötüyse arabalar o kadar lüks
burdan bi araba alsam dedim ama 6 ay burda 6 ay Türkiyede kullanabilirmişim Allah korusun burda 1 gün duramam :)











renk renk


vee ünlü parka giriişş
unutmayın buraya gelirseniz üstten girin aşağıya doğru gezin yoksa acayip yorulursunuz biz mi tabiki üstten başladık gezmeye.Toplamda 111 dönüm yani 1 günde anca biter ama biz kısa tur yaptık.Burayla ilgilenen 22 aile varmış burada oturuyorlar ve ilgileniyorlarmiş. Aslında adamın biri eskilerden ağaç dikme ve çeşitlendirme merakıyla başlamış buraya..


sonra her ülkeden, her bitkiden, ağaçtan, çiçekten, meyveden v.s. getirtmiş ne iyi etmiş şimdi dünyanın sayılı parklarından olmuş
 




ilgilenen kişilerin evlerinden, manzara da harika..



böylesi ağaçlar h,ç görmemiştim.Belli olmuyor ama mesela bu ağacın dış kabuğu tamamen burgu burgu.








bu mevsim de portakal gördüğümüze şaşırdık






istediğim kalitede çekemedim çünkü gurubu yavaşlatmak olmaz






biride bana çekmeli ama dimi..

















köklere bak korkunç..





bana en ilginç gelenlerden biri de buydu





20 küsür yıldır (küsürleri artık söylemez oldum ) dostlarım






bambu bilem var



güzeller


tek tek isimlerini hatırlıyamadığım binlerce ağaç







 esramda beni hiç bırakmaz hep kolladı döndü baktı..











iyi ki gelmişiz dimi







bayıldım bu koruya ama 3 ayrı yolu olan bu parkın bu yolunu da gezemedik doğrusu..








bu ağacın yerinde olmak isterdim.



bambudan yapılmış koltuk















a aa bizim tomaralar burda azmış yavv










yüzün hep böyle gülsün inşallah





havaii fişek gibi






















yıllardır doğum günlerimizi aynı gün kutladığm ve bundan çok zevk aldığım Huzurum














ayy yazamıyorum artıık inanın 4 saattir resimleri fotoşopluyorum buraya ayarlıyorum ki koymadığım seçtiğim bi dünya daha var
Bu arada arkadaşlarım belleğe atıcam isteyene veririm





biliyorum kızlar beni telle arıyonuz ne zaman bloğa atıcan diyonuz ama az kaldı canlarım
bi de 2 bölümdeyayınlıycam albüm almıyor










hiç sesi çıkmayan, oflayıp puflamayan, gençlere taş çıkartan, uyumlu ablama MAŞALLAH diyorum. SENİ çoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooook SEVİYORUM..



Tatlı Arzum (çikolata reklamı gibi oldu hah haaa )



canım Esram







renk kattınız güzel ablalar








yakaladım sizi çiçeği burnunda nişanlılar :)


















ayy damar damar


ha haaaa














eski tren yolu ve eski teleferik bu ülkede ne çok eski var































ilginçlikler peşimizi bırakmıyor














vee 5 yıldızlı tabiki Tüklere ait bir otele geliyoruz yorgun ve açız..




 şu an bende son gücümü kullanıyorum ve pc karşısıda ki rekorumu kırıyorum..
















































farkındaysanız ben sustum resimler konuşuyor anlayın ne hadeyim

















































dejavu ..anlayın artık yok ben resimleride şeddirdim artık burda bırakıyorum devamı hatta becerebilirsem kısa kısa videolar bile gelebilir baaayy